Kemiklerimizi güçlendiren egzersizler
Kemik erimesini önleyen yiyecekler nelerdir?
Besin piramidi nasıl olmalı?
Diyet dondurma tarifi
Yapraklı sebzeler nasıl temizlenmeli?
Greyfurt nasıl tüketilmeli?
Muz nasıl tüketilmeli?
Hormonlu meyve nasıl anlaşılır?
En sağlıklı süt hangisi?
Portakal nasıl yenmeli?
8 Ayda 60 kiloyu nasıl verdi?
Düdüklü tencere yaşlandırıyor mu?
  • 16 Ocak 2013 - 12:24

Vitamin eksikliği nasıl anlaşılır?

“B12” vitamini eksikliği nasıl giderilir?
 
Tavuk:
Yaklaşık 250 gram olan bir tavukta 13,7 mg B12 vitamini bulunuyor. Haftada 2-3 tüketmeli.

Somon Balığı:
Somon balığı kesinlikle haftada 1 günde olsa tüketilmesi gereken bir balık türüdür. Yarım fileto somon balığı yaklaşık olarak 9 mg B12 vitamini bulunuyor.

Dana Eti:
85 gramlık bir dana etinde 70,7 mg B12 vitamini bulunur.

Yoğurt:
1 Kase yoğurtta 1 mg B12 vitamini bulunur.

Peynir:
Bir kibrit kutusu kadar peynirde yaklaşık olarak 0,2 mg B12 vitamini bulunur.

Yumurta

Karaciğer

NOT: SEBZELERDE B12 BULUNMAZ!

 
“DEMİR” eksiliği nasıl giderilir?

- Karaciğer, kırmızı et, tavuk, balık eti ve yumurta (b12 masasıyla aynı)
- Üzüm ve pekmez
- Kuru baklagiller
- Kuru kayısı, kuru üzüm, kuru dut gibi kuru meyveler
- Yeşil yapraklı sebzeler (ıspanak, pazı)
- Fındık, fıstık ve susam

DİKKAT!
* ET+SÜT ÜRÜNÜ (döner+yoğurt/ayran) Demir emilimini azaltıyor.
* ET+C VİTAMİNİ (köfte+salata) Demir emilimini artırıyor.
 
“VİTAMİN D3” eksiliği nasıl giderilir?

Karaciğer, balık, yumurta, tereyağı, peynir, mantar

DİKKAT!

* ŞİŞMANLIĞIN EN ÖNEMLİ NEDENİ OLAN ÜÇ VİTAMİN EKSİKLİĞİ.
* VİTAMİNLER ŞİŞMANLATMAZ, AKSİNE VİTAMİN EKSİKLİKLERİ ŞİŞMANLATIR!


1) KANSIZLIK- DEMİR EKSİKLİĞİ
Dünyadaki her 3 kadından ve her 5 erkekten biri kansızlık sorunu yaşıyor!

BAŞLICA KANSIZLIK SEBEPLERİ
a) ADET KANAMALARI

Hanımlar dikkat!
Adetleriniz 3 günden uzun sürüyorsa, günde 3 pedden fazla kullanıyorsanız mutlaka kan sayımı yaptırın.
Beyler dikkat!
Hanımların adet kanamaları dolayısıyla kansızlık yaşamalarını normal kabul ediyoruz ama erkeklerde kansızlığı pek sevmeyiz. Bu bize midede veya bağırsaklarda gizli bir kanama olduğunu düşündürebilir. Bu tür bir sonuç aldığımız hastalarımızı mutlaka gastroskopi ve kolonoskopi yaptırması için yönlendiriyoruz. (Ayrıca, anemik erkeklerde libido kaybı da saptanabilir, bu da önemli bir bulgudur.)

b) ÇAY KAHVE TİRYAKİLİĞİ

c) ETYEMEZLİK (KISMİ VEYA TAM VEJETARYENLİK)

d) MİDE-BAĞIRSAK AMELİYATLARI


DEMİR EKSİKLİĞİNE BAĞLI KANSIZLIK
Belirtileri neler?

Solukluk, çarpıntı, nefes darlığı,yorgunluk, halsizlik gibi genel anemi belirtileri yanında dudak köşelerinde çatlaklar, tırnakların kırılması, saçların kırılıp dökülmesi, dil yanmaları,yutma güçlüğü, iştahsızlık, kabızlık gibi belirtilerin altında da kansızlık yatıyor olabilir.

DEMİR EMİLİMİNİ ARTIRAN ÖNERİLER
- Her öğünde bol limonlu yeşillikler ve bu yeşilliklerden oluşan karışık bir salata, demir emilimi artırmaktadır.
- Yumurta tüketilirken yanına taze sıkılmış portakal veya greyfurt suyu tercih edilmesi, yumurtadaki demirin daha fazla emilmesini sağlamaktadır.
- Yumurta haşlama yerine kimi zaman menemen gibi pişirilip; yeşil, kırmızıbiber, domates ve soğanla C vitamini kazandırıldığında, demirin alımını artırılır.
- Ispanak yanına yoğurt ile tüketildiğinde demir emilimi azalmaktadır. Ispanağın yumurta ile pişirilmesi ise biyoyararlılığını artırır.
- Kurubaklagil ve tahıllı yemekler; yanında mutlaka bol maydanozlu, marullu, domates ve limonlu salata ile tüketildiğinde, tahıl ve baklagillerin içindeki demir daha fazla emilir. Ayrıca bu besinler kıyma, parça et ya da tavukla pişirildiğinde demir alımı artmaktadır.
 
DEMİR EMİLİMİNİ NELER AZALTIR?
-ÇAY, KAHVE, GAZLI İÇECEKLER, YOĞURT, SÜT, AYRAN…
 
B12 EKSİKLİĞİNE BAĞLI KANSIZLIK
B12 vitamini vücudumuzda kan yapımında kullanılıyor ve sinir sistemimiz için çok çok gerekli. B grubu vitaminleri depo edilebilen özellikte, en fazla karaciğerde depolanıyor. Bu yüzden karaciğerdeki depo edilmiş B12 kişiye 1 ya da 2 yıl yetebilir.
 
B12 EKSİKLİĞİNE BAĞLI KANSIZLIK BELİRTİLERİ NELERDİR?
Sinir hasarı, el ayak uyuşması, unutkanlık, depresyon, yorgunluk, bitkinlik, denge bozuklukları,çabuk yorulma, nefes darlığı, çarpıntı, baş dönmesi, kulak çınlaması ve göz kararması.
 
B12 NERELERDE BULUNUR?
Vitamin B12 hayvansal kaynaklı bir vitamindir. Vitamin B12 hayvansal gıdalarda bulunur, bitkisel gıdalarda yoktur. Vejeteryanlar vitamin B12 eksikliği için önemli risk grubudur.
 
B12’Yİ KAYBA UĞRATAN YANLIŞLAR NELER?
Besinlere uygulanan yüksek sıcaklık ve uzun süre pişirmek, B12 vitamininin de kaybına yol açar. Etlerin, balıkların ve karaciğerin haşlama suyunu dökmeyin. Etler ızgara yapılırken, sıcaklık ve damlayan suyuyla birlikte B12 vitamininin yüzde 30’u kaybolur.

2-VİTAMİN D3 EKSİKLİĞİ
Açık havadan ve güneşten uzak kalmak başta şişmanlatıyor. Bununla birlikte kemik erimesi yapıyor, kadınlarda meme kanserine, erkeklerde prostat kanseri yatkınlığına neden oluyor, bağışıklık sistemini zayıflatıyor, MS hastalığına zemin hazırlıyor, bütün metabolizmayı negatif etkiliyor. Bunların nedeni ortaya çıktı; GÜNEŞTEN GELEN VİTAMİNİ YETERİNCE ALAMAYIŞIMIZ….
 
VİTAMİN D3; BİR MUCİZE VİTAMİN
Zayıflamak için, bağışıklık sistemimiz için, nörolojik sistemimiz ve kas ve kemik için elzem olan vitaminimiz.

D VİTAMİNİ EKSİKLİĞİ NASIL ŞİŞMANLATIYOR? NASIL KEMİK ERİMESİ YAPIYOR?
2009 da yapılan bir araştırma, 15 haftalık diyet+1200 mg kalsiyum verilen obez kadınlar, sadece diyet yapanlara göre 6 kat daha fazla kilo verdi. Dvitamini ve kalsiyumdan zengin beslenme bedeni yağlardan kurtarıyor….
 
 D VİTAMİNİN GÜNEŞ DIŞI KAYNAKLARI NELER?

Yağlı balıklar, somon, karides, yumurta sarısı, karaciğer, peynir, süt, yoğurt, tereyağ...

KİMLERİN MUTLAKA D VİTAMİNİ TAKVİYESİ ALMASI GEREKİR?
50 yaş üstü, güneş görmeyenler, mide-barsak hastalığı olanlar, Alzheimer, MS, crohn hastalığı olanlar…


Vitamin Eksikliği videoları


Vitamin eksikliğini nasıl anlarsınız?
07:35
Vitamin eksikliği hangi hastalıklara neden olur?
Tüm Videolar